Dierentuin - Baby tijgers!

10 augustus 2012 - Stuarts Draft, Virginia, Verenigde Staten

Hoi iedereen!

Vandaag zijn we naar The Natural Bridge Zoo geweest.

Toen we in Lexington waren om het VMI museum te bekijken had Kim een folder gevonden van deze dierentuin waarop stond dat je een foto kon maken met een baby tijger. Laat dat nou net haar lievelingsdier zijn en is dit een van de dingen die ze al heel lang wilt doen.

Dus vandaag zijn we rond een uur of 11 weggegaan en kwamen we rond 12en aan. We hadden op internet al zien staan dat het niet een hele grote dierentuin is dus je zou de hele dierentuin in een uur of 2 door kunnen lopen.

De dierentuin is eigenlijk een soort van grote kinderboerderij. De dieren hebben kleine hokken en weinig natuurlijke dingen. In Nederland moet een dier een bepaalde hoeveelheid ruimte hebben en is het zo ingericht dat het een zo natuurlijk mogelijke ruimte is. Bij de bruine beer hier had je een "kooi", een grote ronde bak water als "zwembad" en een zeil over een deel van de kooi voor schaduw. We kregen wel een beetje medelijden met de dieren hier. Verder had je nog kamelen, olifanten waar je voor 5 dollar per persoon op kan rijden, een hoop vogels, giraffes, zebras, geiten, koeien, krokodillen enz.
Maar het leukste waren de tijgers.
Het waren Bengaalse tijgers, normaal gesproken zijn die oranje boven en wit beneden, maar hier had je ook witte. In het wild zijn die heel zeldzaam.

In een uurtje hadden we eigenlijk alles wel gezien en zijn we op een bankje bij de baby tijgers gaan zitten. Die zitten in een grote kooi en een paar meter verder staat nog een hek zodat je niet naar de kooi kan. De babys zitten apart van de grote tijgers.

Dat Amerikaanse kinderen zo verwend zijn als ik weet niet wat, en ze alles doen wat niet mag wisten we al, maar dit keer gingen ze voorbij het hek, en naar de kooi van de baby tijgers. En de ouders zaten erbij en keken ernaar.
Toen kwamen er nog een paar mensen en die dachten dat ze er ook heen mochten lopen, want ja, zei die vader van een van de kinderen, er staat nergens dat je niet voorbij het hek mag.
Best lomp als je als verzorger het hekje niet op slot doet. Dus er kwamen steeds meer mensen naar de baby tijgers toe. Wij hadden zoiets van ja, wij hebben 45 dollar betaald om er mee op de foto te gaan, dan willen we ze nu ook wel aaien, als iedereen het nu toch doet. dus wij ook naar binnen.
En oh, ze waren zo leuk! Heel zacht en de klauwen waren ook nog niet scherp. Een man stak zn vinger in een tijgers bek, wat niet zo handig was want ja dan bijt ie he. Haha.
Maar we hebben ze daar dus al even geaaid.

Toen gingen we naar binnen want het was bijna tijd om op de foto te gaan.
We dachten dat we met niet heel veel mensen waren, maar dat is dus verkeerd gedacht, heel veel mensen kwamen alleen om met ze op de foto te gaan, dus zaten we daar met een stuk of 15 - 20 mensen.

We zaten al ongeveer een half uur te wachten tot ze met de tijgers kwamen, die moesten ze eerst uit het buitenverblijf halen.
Ze zetten ze dan in een 'foto hokje' waar je door glas foto's van ze kan maken terwijl ze met hun speelgoed spelen enz.
De verzorgster had eten voor ze gemaakt en ging ze van te voren nog voeren. Daar werden ze erg enthousiast van, dus gingen ze grommen enz. Sommige mensen vonden dat al eng, haha.

Toen ze gevoerd waren gingen ze een voor een de fotos maken.
Na 2 mensen mochten wij.
Je komt dan het kamertje binnen, gaat op een bank zitten, moet je handen omhoog houden, krijgt een handdoek op je benen en ze leggen de tijger op je. Gert kreeg zn achterkant en ik mocht hem voeren :)
Dan even lachen voor de foto en je mag hem nog even aaien. Ongeveer 2 minuten later sta je weer buiten, dus ik ben wel blij dat we nog even illegaal de tijgers buiten geaaid hebben.

Nog even een half uurtje wachten tot de foto klaar was en we konden gaan.
Het was wel leuk om te zien hoe ze de tijgers weer terug naar hun hok brengen. Ze doen er een halsband omheen net alsof het honden zijn en lopen gewoon over het terrein. Haha.

Dus nog een week te gaan en weer een ervaring rijker. Ik ben blij dat we ook dit hebben kunnen doen, omdat dit iets was wat ik al heel lang wou.

Maandag gaan we naar Kings Dominion, een heel groot attractiepark en dan vliegen we vrijdag al weer terug naar huis. Zaterdag de 18e komen we 's middags aan in Düsseldorf.

Groetjes!
Kim & Gert

1. Steven:
    10 augustus 2012
    Onze huistijger wil zijn riempje niet om. Het is te leuk om er mee te spelen. Net een verwend kind! Tot over een week, wel heelhuids thuiskomen.