kings dominion

15 augustus 2012 - Stuarts Draft, Virginia, Verenigde Staten

Afgelopen maandag zijn wij naar Kings Dominion geweest. Een pretpark gericht op achtbanen. Het is een van de 2 grote attractie parken van Virginia. Bush Gardens is het familie park zoals de Efteling bij ons is. En Kings Dominion is het achtbaan park zoals six flags, walibi of hoe het tegenwoordig dan ook heet.

Het park ging om half 11 open, en wij kwamen aan om 11 uur. We zijn gelijk in de eerste achtbaan gegaan het dichtst bij de ingang. Een achtbaan zoals de python is een paar loopings en kurkentrekkers. Leuke achtbaan, een beetje als de python in de Efteling.

Hierna naar een achtbaan waar je afgeschoten zou worden uit een vulkaan. Wat we niet verwacht hadden was dat je al veel eerder afgeschoten werd. Leuke attractie dus.

Hierna zo´n ding dat over de kop gaat, waar je naast elkaar zit. Die viel tegen. Hij ging maar 4x over de kop.

Hierna in de bobslee. Ging niet zo heel snel, maar was wel leuk.

En daarna kwam het echte werk. 100 meter hoog en de helling is 85 graden. Kim durfde het niet aan. Maar het volgens Gert de beste achtbaan waar hij ooit in is geweest. Er zijn weinig achtbanen waar je ogen van gaan tranen zo snel gaat die. De bochten lopen zo vloeiend en het gaat snel. Denk Goliath alleen dan 2x zo hoog en 2x zo snel.

Hierna een achtbaan in het donker. Maar het was niet donker. Dus die viel een beetje tegen. De wachtrij was interessanter en beter dan de achtbaan zelf. Was een alien team en de hele wachtrij lang was het donker met allemaal medische apparaten een ufo, flikkerend licht en gerommel.

Hierna een achtbaan die onder water ging. Door een tunnel. Verder niet bijzonder.

Daarna een auto achtbaan. Hier werd je 2x afgeschoten. Stukje onder de grond. Leuke baan.

Hierna wat gegeten wat even achterlijk duur is als in Nederland.

Daarna de piranhana achtige attractie. Waar je in Nederland nog een beetje droog kan blijven spuiten ze je hier meerdere keren nat, buiten het feit dat je als kletsnat wordt van de attractie zelf.

Dus je komt er gewoon zoiezo niet droog uit.

Hierna een zweefmolen waar je de hele omgeving kon zien. Zo hoog ging die.

Hierna kwam een houten achtbaan tour. 3 houten achtbanen die allemaal wat anders waren, maar alle 3 even leuk even hobbelig en snel waren.

Tussen die 3 houten achtbanen in zat er nog 1 vreemde achtbaan. Het zag er uit als een normale stalen achtbaan. Tot dat we erbij in de buurt kwamen en we zagen dat het een staande achtbaan was. Je had een zitje waar je rechtop op zat met je benen gestrekt naar beneden en je armen in een beugel. Je borstkast werd geplet door de beugels en je voelde elke bocht. Deze achtbaan was verschrikkelijk.

Gert zei je moet alles een keer proberen, maar dit is  echt een keer en nooit meer.

Het was lekker rustig in het park, dus hebben we alle achtbanen kunnen doen. Hierna waren we zo moe dat we maar terug zijn gegaan. een lange dag alles gedaan wat we wilde doen, geen regen, niet te warm. perfecte dag voor een pretpark

Kim & Gert

1. Annika: