Virginia Beach

5 augustus 2012 - Stuarts Draft, Virginia, Verenigde Staten

Lieve Vrienden, Familie en andere geinteresseerden,

We zijn van dinsdag tot vrijdag naar Viriginia Beach geweest. De badplaats van Virginia.

We kwamen dinsdag middag vroeg aan, het hotel is 2 straten van het strand af dus dat is maar 3 minuutjes lopen.

We konden niet gelijk inchecken dus zijn we de leuke winkeltjes afgegaan in de hoofdstraat. De stad bestaat uit een grote boulevard waar hotels en restaurantjes aan zitten. Dan de hoofdstraat waar restaurantjes,  barretjes en winkels zitten en daarachter zit nog een straat met meer hotels en eettentjes. En dat dan 10 kilometer lang langs de kust. En verder heb je dan nog 2 winkelcentra in de buurt.

We hebben gegeten bij de KFC, een stukje van het strand af. Daarna zijn we weer terug gegaan en hebben we een stuk over de boulevard gelopen en een ijsje gegeten bij de Dairy Queen.

Elke avond is er een vorm van entertainment door de hele stad heen. Er zijn 4 podiums en dan om de zoveel straten nog een stand voor een straatmuzikant of een afgezette straat voor  verschillende vormen van entertainment. We hebben een bandje gezien een Duitse acrobaat.

Hij was erg grappig en betrok iedereen bij zijn show.

Bijvoorbeeld toen hij in ´´slow motion´´ op zijn eenwieler wou stappen, kwam er een jongen langs lopen. Hij stopte, zette de muziek uit en ging een discussie met hem aan dat hij helemaal opnieuw moest beginnen omdat hij niet in slow motion langs liep. Verder jongleerde hij met een mes, bowlingbal en dat soort rare dingen.

Daarna zijn we naar een kroegje gegaan, Abbey Road, en ze hebben een hele lading buitenlandse biertjes, over de 100, dus dat vond Gert wel interessant.

Het was redelijk laat toen we terug in het hotel waren dus toen zijn we lekker gaan slapen. Helaas vanwege gesnurk konden we niet slapen en hebben we hier maar gebruik van gemaakt om zonsopgang op het strand te bekijken. Maar we hadden pech want het was bewolkt. dus de zonsopgang konden we niet zo goed zien.

En toen dacht Kim dat ze gek was, ze zag iets drijven. En even later zag ze een rugvin. Was het een haai? Na beter kijken zagen we af en toe iets uit het water springen. Dolfijnen! Helaas was het onmogelijk om een goede foto te maken van de dolfijnen, maar het was het vroeg opstaan meer dan waard.

Hierna zijn we weer het bed ingedoken om 's middags een beetje wakker op het strand te zijn, maar het regende de hele middag. Dus zijn we naar een winkelcentrum geweest.

Toen we terugkwamen in de boekjes die we gekregen hadden gekeken waar we gingen eten die avond, en een ´all you can eat´ restaurant uitgekozen. Ze hadden hele lekkere sushi en andere dingen.

Die avond was er vuurwerk, maar nadat we het vuurwerk op 4 juli in New York hebben gezien, viel dat wel een beetje tegen.

Maarja, ze doen dit 2 x per week de hele zomer lang, dus heel veel kan je er ook niet van verwachten. Het was wel even leuk.

Daarna nog even wat winkeltjes in geweest, wat souvenirs gekocht voor thuis en bier gehaald voor Gert en Andrew.

Terug in het hotel hebben we nog wat tv gekeken en zijn we naar bed gegaan. Dit keer heel goed geslapen, het matras van snurk en snurk lag in de woonkamer. Hahaha.

De volgende dag hebben we ´s middags op het strand gelegen. Toen we wakker werden waren snurk en snurk al op het strand, dus hebben we even wat gedronken en zijn we ook naar het strand gegaan.

Na een uurtje kregen we honger en zijn we pizza gaan halen. Gert vond het nodig om de grootste te bestellen, maar had zijn eetlust toch een beetje overschat. We zaten op de helft al vol.

Daarna weer terug naar het strand, Gert ging even zwemmen maar had het al gauw gehad en ging op het strand liggen met een boek, en ik heb ongeveer een uur in het water gelegen op een bodyboard.
Alleen is niemand zo slim geweest om zich in te smeren en had Kim daar zondag nog last van.

´s Avonds zijn we wezen eten bij FIshbones. We hebben ‘Surf & Turf’ gegeten, een kreeft & steak. Gert kreeg de steak & Kim de kreeft. En het was heel erg lekker.

Daarna nog even geshopt, Kim had een laserpen gekocht, en heeft een hotelmanager gepest. Andrew zei; hij kijkt te serieus. Dus wij schijnen met die pen, kwam die achter me aan met een waterpistool! Gelukkig was die niet gevuld. Haha.

De dag erna zouden we alweer gaan. We dachten er wel aan om nog even naar het strand te gaan. Helaas was iedereen zo verbrand dat we maar terug gereden zijn. We hebben ’s middags gegeten bij Golden Coral, en nog even gestopt in Williamsburg om te shoppen in een outletmall. Daar heb je merk kleding voor een stuk minder geld dan dat je in een winkel zou moeten betalen. Gert heeft een Tommy Hilfiger broek en shirt gekocht, een boxer van Gap (waar opstaat hoe je je stropdas moet strikken,hahaha!) en een trui van een of ander skatemerk gekocht.

Kim heeft een jurk van Gap, schoenen van Vans en nog een cadeautje voor haar vader gekocht.

Toen we bijna thuis waren de hond nog uit het hondenhotel gehaald en lekker naar huis gegaan.

Daar hebben we alles uitgepakt en in de was gedaan, alle souvenirs veilig ingepakt en alvast bij elkaar gelegd.

Daarna lekker gaan slapen en zaterdag lekker niks gedaan.

Gert en mams hebben me elk uur mogen insmeren want de roodheid was nogsteeds niet weg. ’s Avonds kwam een buurman vragen of we langskwamen want ze gaven een klein buurtfeestje.

Met heel veel moeite wat kleren aangetrokken en daar even heen gegaan.

Iniedergeval, even was de bedoeling, we gingen er om half 10 heen en kwam pas om 3 uur terug.

Hoofd-Hillbilly Rick wou ons alles laten zien. Hij heeft 2 motors, 2 Harley’s. Dat was best cool om te zien. En het geluid wat eruit komt, daar zou je in Nederland de weg niet eens me opmogen.

Verder hadden ze nog een Amerikaans Hillbilly spelletje; Corn Holes, Dan heb je een bord op de grond met een gat erin, en moet je met een zakje met mais (corn) in het gat gooien. Het lijkt simpel maar het is bijna onmogelijk. Zeker later op de avond, als je wat alcohol op hebt. Haha.

Groetjes!

Kim & Gert

1. Corrie steenhuis:
    5 augustus 2012
    wat een leuk verhaal weer Kim.
    En ik ben van de week bij je oma geweest je moet de groetjes van haar hebben.
    Ze was blij dat ik weer even langskwam en kon vertellen dat wij jullie volgen daar in Amerika,geniet er nog maar lekker van
  2. Emmo:
    5 augustus 2012
    Ik zie dat jullie daar leuke dagen hebben gehad hopelijk valt de verbranding mee en wordt je ook een keer bruin! En Gert leuke foto's.
    Ik begin jullie nu toch wel te missen erg rustig thuis........
    Ben ook benieuwd wat je voor me hebt gekocht, ik zie het wel tot over een week of 3 nog veel plezier verder.....