fotoloze dag

4 juli 2012 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag stond op de planning een tour door de studio's van NBC. Waar we helaas geen foto's mochten maken. Hier hebben we de studio's van dr. Oz, de today show, saturday night live en de studio waar verslag wordt gedaan van de olympische spelen. We dachten al dat er veel licht voor een show gebruikt werd, maar dat dat bijna 300 licht spots zijn verbaasde ons wel. En dat was nog maar een kleine studio. Als het licht aan staat dan wordt het in de studio meteen twintig graden warmer. Die gekke Fahrenheit, wat me nog steeds niets zegt.

Hierna macy's. Groot, druk, vrouwenbende.

Hierna gingen we naar het guggenheim museum. Helaas hier mochten we geen foto's maken. De expositie van de Nederlandse fotograaf waarvan ik de naam niet meer weet was wel interessant. Verder waren de schilderijen niet bijster interessant. Paar picasso's en nog wat andere, maar vooral het gebouw zelf was mooi.

Op naar bodies the exhibition. Weer geen foto's.Dit was een zeer interessante plaats, vol met opgezette echte botten, spieren en organen. Alles van echte mensen afkomstig. Zwarte rokers longen, testikel kanker en foetussen. Van 2 tot 24 weken oud zag je de foetus steeds groter worden en de botten zien verschijnen en groeien.

Hierna eerst op een pier rondgelopen en daarna naar Chelsea market. Lekker wat gegeten en naar onze favoriete WiFi plek in central park. Hier speelde toevallig norah Jones.

Kim en Gert

1. Emmo:
    5 juli 2012
    En maar sjouwen met die zware camera tas.