dag 3

3 juli 2012 - New York City, Verenigde Staten

De wekker ging vandaag om half 7, om half 8 zou de eerst ferry richting het vrijheidsbeeld gaan en wij hadden gelezen dat het heel druk kon zijn overdag en dat je dan niet meer mij kon. Wij om kwart voor 8 bij het winkeltje waar we onze tickets konden halen, gesloten. Dus besloten om als echte Amerikaan maar een koffie en een broodje te halen.

Om kwart over 8 was het winkeltje wel open, maar wij waren nog niet klaar. We hadden uiteindelijk de 3e boot van de dag. En de 2 eilanden stonden al vol. Het vrijheidsbeeld eiland was alleen goed voor foto's en het andere eiland had een museum over immigratie. Helaas is de geschiedenis van de amerikanen niet zo interessant. Iedereen is gelijk, behalve als je Chinees bent. En de meeste immigranten waren te lui om new York te verlaten.

Hierna gingen we richting top of the rock voor een uitzicht over New York. Wat zijn Amerikaanse kinderen asociaal en vervelend. Gelukkig was er maar een wachtrij van een uur omhoog en een half uur naar beneden.

Toen wilde we een studio tour doen, die zat vol voor vandaag. Dus hebben we kaartjes voor morgen.

We hadden nog tijd over dus zijn we naar madam tusaude gegaan. Leuk om doorheen te lopen. Heel veel bekende artiesten gezien en snel ermee op de foto. Maar het was zo druk bij sommige beelden, dat we maar snel erdoorheen gelopen zijn.

Gister vonden we een WiFi plek in central park en daar liggen we nu lekker uit te rusten. Morgen weer een drukke dag.

Kim en Gert

1. Karin van Dijk:
    3 juli 2012
    We hebben een hotel geboekt, Andrew is in de versnelling gesprongen. En er net zo snel weer uit..!!! We gaan rond 6 uur hier weg, het is bijna 7 uur naar het hotel, en dan moeten we nog naar New York. Want het hotel is in Jersey City. Hoe en Hoe laat dat laten we nog weten. Fijne dag vandaag jullie, ik hoop dat jullie genieten, ondanks dat niet alles even leuk is. Lova ya.