veilig en wel aangekomen in new york

30 juni 2012 - New York City, Verenigde Staten

Daar gingen we gister dan. We reden goed vroeg weg, zodat we iig ons vliegtuig niet zouden missen. We hadden een uur speling genomen en met een half uurtje file erbij kwamen we alsnog vroeg op het vliegveld. Een rij voor het inleveren van bagage was er niet, dus toen hebben wij nog even bij de vliegtuigen gekeken.

Anderhalf uur voor vertrek zijn wij door de douane heen gegaan en ook hier geen rij. Het vliegtuig op tijd in en klaar voor vertrek. Daar was de eerste vertraging. Waarom geen idee franse spreken te snel Engels.

Uitreindelijk vertrokken we, het eerste gedeelte was bewolkt en zagen we niet veel, maar bij parijs was het helder en hier hebben we toch.de eifeltoren gezien.

Op het franse vliegveld hebben we een flinke marathon moeten lopen om op tijd door de douane en bij het vliegtuig te komen. Het boarden was al begonnen en wij waren een van de laatste.

Toen kwam vertraging nummer 2. De deur van de watertank wilde niet dicht. Bijna een uur later vertrokken. De vliegreis duurde best lang, maar eenmaal bij New York hadden wij een prachtig uitzicht ook al zaten we niet bij het raam.

Toen we uit het vliegveld stapte: boem dertig graden. Hierna kwam het hoogtepunt van de reis, een ritje in een gele taxi. Door de stad heen geraced langs files gereden, mensen afgesneden, toeteren en bijna een Pruis taxi aangereden.

Om 11 uur aan en inhet hotel, hierna een klein rondje gelopen om de metro te zoeken, zodat wij nu meteen de stad in kunnen. Uiteindelijk lagen we om 1 uur te slapen.

Net om 8 uur opgestaan en op naar de Starbucks.

Kim en Gert

1. Steven:
    30 juni 2012
    Gert kwam gewoon door de douane? Hou alles heel daar en geniet!
  2. Emmo:
    30 juni 2012
    poehee wat een reis.......Hoe is het hotel en hebben jullie al wat kunnen afvinken van de lijst bezienswaardigingen?
  3. Karin van Dijk:
    30 juni 2012
    Het begin is er, en misschien wel het spannendste deel. Wees voorzichtig en denk na bij wat je doet. En vooral.....geniet ervan....met volle teugen. Love ya'll Mama & Andrew,
  4. Claudia Duijm:
    1 juli 2012
    Dat hebben jullie vast doorstaan....de vliegreis!...en intussen al een boel gezien lees ik net op Facebook. Geniet ervan.......liefs
  5. Andrew:
    1 juli 2012
    I'm enjoying reading and seeing the pics of your travels. Happy Trails to you!